Spullenleen-platform Peerby lanceert Android-app!

Vandaag lanceert Peerby de langverwachte Android-app en is daarmee beschikbaar op de meest gebruikte smartphones.

26 NOVEMBER 2014, AMSTERDAM
Spullenleen-app Peerby is nu ook verkrijgbaar op Android. Daarnaast is de iOS-versie volledig in een nieuw jasje gestoken. De nieuwe app heeft een vriendelijk design en is simpeler, socialer en slimmer in gebruik.

Bezig met een Sinterklaas-surprise en een nietmachine, lijmpistool of hamer nodig? Je schoonouders komen eten met de kerst en je bent nog op zoek naar extra stoelen? Met Peerby leen je eenvoudig spullen van mensen in de buurt, vaak krijg je al binnen 30 minuten antwoord.

Socialer, slimmer en simpeler
De app heeft een fris nieuw design en drie tabbladen in plaats van vijf (zoals in de vorige app).

• Het eerste scherm laat een kaartje met de Peerby-leden in je buurt zien en een timeline met wat je buren vragen of met elkaar delen.
  • Op het hoofdscherm kan je een oproep plaatsen en krijg je suggesties als je iets intypt. Inspiratie nodig? Hier kun je ook bladeren door de verschillende categorieën gereedschap, spelletjes, tuingereedschap, vakantie-uitrusting, feestjes en eten & drinken.
  • Op het derde scherm zie je een overzicht van jouw oproepen en kan je chatten met je buren. De chats die je hebt afgesloten worden gearchiveerd.

Groei en verdere productontwikkeling
De Peerby-app heeft op dit moment wereldwijd 100.000 leden, het platform verzamelde meer dan 1 miljoen spullen en er vinden duizenden transacties (en daarmee ontmoetingen) plaats per maand.

Eerder deze maand maakte Peerby bekend €1,7 miljoen aan investeringen te hebben opgehaald. Daarmee zet de spullenleen-app vol in op verdere productontwikkeling en groei in de Verenigde Staten. Op dit moment kunnen er via Peerby spullen geleend worden in heel Nederland en België, Londen, Berlijn en in acht pilotsteden in de Verenigde Staten.

"Met de nieuwe app zijn we nu beschikbaar voor iedereen! Het biedt ons een basis om Peerby nog handiger en sneller te maken en in de toekomst aanvullende diensten te bieden. " Daan Weddepohl - Bedenker en CEO van Peerby
"We hebben hard aan deze nieuwe app gewerkt. Feedback van onze leden en testgebruikers heeft ons enorm geholpen om deze app slimmer en gebruiksvriendelijker en te maken." Anna Noyons - Hoofd Product bij Peerby