Peerby Go beschikbaar in Utrecht

Spullen delen serieus alternatief voor kopen in de Domstad

31 OKTOBER 2015, UTRECHT
Samen met haar leden lanceert spullendeel-platform Peerby maandagmiddag 2 november haar nieuwe dienst Peerby Go in de Domstad. Vanaf 30 oktober kan je in Utrecht spullen huren van buren; ze worden bezorgd en opgehaald op de plaats en tijd die jou uitkomt. Na een succesvolle pilot in Amsterdam is Utrecht de eerste stad waar Peerby Go wordt gelanceerd. De huurdienst is een toevoeging op de reeds bestaande leendienst.

Peerby en Utrecht
Het is geen toeval dat we Peerby, na de pilot in Amsterdam, als eerste in Utrecht lanceren: Utrechters delen in verhouding de meeste spullen via Peerby! Geboren Utrechter en Peerby’s Co-founder Eelke Boezeman: “Utrechtse Peerby-leden maken veelvuldig gebruik van onze leendienst, de stad springt niet alleen nationaal, maar ook internationaal uit.”

Ontstaan Peerby Go
Op basis van gesignaleerde behoefte onder leden startte Peerby Go twee maanden geleden als experiment in Amsterdam. Doel was leden meer zekerheid, gemak en een heldere manier om de uitlener te vergoeden te bieden. Door ‘Go’ toe toevoegen aan de reeds bestaande leendienst willen we het nog makkelijker maken om spullen te delen. Zo wordt delen een serieus alternatief voor kopen (en bezitten) in Utrecht..

Hoe werkt het?
Als huurder geef je aan wat je nodig hebt. Peerby regelt de rest voor je. In tegenstelling tot lenen, kies je als huurder waar en wanneer je het product nodig hebt. Het voorwerp wordt op het door jou gekozen moment door de verhuurder naar je toe gebracht. Na afloop haalt de ‘superbuur’ het ook op. Voor de verhuurder valt er op deze manier een extra zakcentje te verdienen (tijdens de pilot verdiende mensen tot wel 250 euro per maand).